Med fokus på det fina

Fokusera på det du gillar med dig själv. Det brukar jag själv försöka tillämpa fast det är på gränsen till omöjligt ibland. Men ärligt talat, inget blir bättre av att du t ex går runt och hatar delar av din kropp. Så istället för att gå runt och må dåligt och tänka på de delar av din kropp du är mindre nöjd med, försök att hitta delar du faktiskt tycker om eller i alla fall tycker ser okej ut. Jag har alltid haft väldigt mycket ångest över mina ben, jag hade komplex för dem redan innan jag visste att det fanns ett ord som ens hette så. Kommer ihåg att min två år äldre syrra berättade för mig va det var och jag förstod direkt att det tydligen var "komplex" för mina ben jag hade. Eller vad man ska säga.
 
Nu på äldre dar (om man kan säga så, jag är ju faktiskt bara 20!) försöker jag se det fina i mina lite smått tjocka ben men mest försöker jag fokusera på det jag faktiskt gillar med min kropp. För några år sen kunde jag inte nämna en endaste kroppsdel jag var nöjd med, nu kan jag säga flera styckna! Det är något jag är stolt över, att jag är nöjd med iaf delar av min kropp! Kan även säga några positiva egenskaper jag har, dock flera dåliga också men som sagt, fokusera på det positiva!
 
Så nu tänkte jag lista några kroppsdelar jag är nöjd med. Ni behöver inte göra samma sak men jag tycker nog gott att du kan fundera igenom och se om du också har någon del av din kropp du tycker extra mycket om! Det behöver inte vara någon stor eller synlig del, bara du kan komma på en del räcker det. T o m om du tycker om ditt ena lillfinger är det en början i alla fall.
 
Kroppsdelar jag är nöjd med:
 
- Ryggen
- Magen
- Axlarna
- Armarna
- Handleder
- Händer/fingrar
 
Som bonus på det lägger jag upp en bild på min (enligt mig) fina mage!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: L

Det är ju så man ska tänka även fast det kan vara jävligt svårt. Jag hatar min mage, men är tycker nog att min rygg och handleder är ganska okej ;P

2013-03-18 @ 19:43:16
URL: http://ambition.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback