Eremiten

God morgon. Har tenta i eftermiddag så sitter och försöker lösa några mattetal och bläddrar lite i bland mina föreläsningsanteckningar samtidigt.
Igår frågade en kompis om jag skulle med ut och äta middag efter tentan idag. Jag sa ja och just då kände jag att det nog skulle vara kul att gå ut och umgås lite, har ju knappt träffat en människa på en vecka... Men idag känner jag inte alls för det. Är trött (trots 9-10 h sömn), har ont i halsen och känner mig allmännt ovillig. Vill bara åka hem efter tentan och chilla. Med mig själv. Det är så jag trivs bäst. Med bara mig själv som sällskap. Och kaninen numera såklart! Så funderar om man ska hitta på någon ursäkt för att slippa. Samtidigt är jag så rädd att de ska tycka jag är tråkig och sluta fråga mig om jag ska med på saker och ting. Jag var inte med förra gången de hitta på nått men gången innan det var jag ju med. O vi har väl umgåtts tre gånger denna termin så jag kan ju faktiskt tacka nej idag utan att behöva oroa mig att de inte ska fråga mig nästa gång, eller? Men får väl se hur jag känner mig sen i eftermiddag. Egentligen vore det väldigt bra om jag fick komma ut och träffa lite folk, att vara så mycket ensam som jag är kan inte vara bra?? Nästa vecka ska jag ju bara vara hemma och plugga, läsa, chilla och förhoppningsvis träna. Lär ju inte prata med en enda människa på hela veckan...
 
Åh ångest.

Kommentarer
Postat av: Elin

Sv: Det var ett bra tankesätt! Man får försöka förflytta fokuset från allt dåligt till det som man gillar bättre istället. :)

2013-03-15 @ 17:37:49
URL: http://simpleway.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback