Inte mer

Tjenare, vilken dag... Nä men så farlig var den faktiskt inte. Men ganska sen, kom hem strax innan halv åtta. Ska ju hem-hem i helgen så packade lite när jag kom hem och plockade undan lite tvätt som har stått i nästan en vecka.
 
Just nu mår jag inte så bra, mår illa. Hade inte ätit sen vid halv ett förutom ett äpple så vid nio gjorde jag iordning en monsterstor (och supersmarrig!) macka som innehöll kyckling, sallad, ½ avokado, lite naturell yogurth, curry, fetaost och lite keso. Eftersom jag knappt ätit på 8 h som igår tänkte jag slå till på stort och göra iordning ett stort mål mat så fixade en yogurthskål (kanske 2 dl yogurth) med lite banan, hallon, nötter och havregryn i, samt en stooor kopp te som vanligt. När jag hade ätit upp allt var jag supermätt så ville "lätta på trycket" så böjde mig fram lite där där jag satt i fotöljen framför teven. Så kom lite upp i taget, ner i den gula skålen yogurthen hade legat i. Två sådana skålar blev det med maginnehåll, fy. Äckligt. Men nu är jag inte lika akut mätt längre men mår illa och halsen är lite öm, men jag överlever. Det är ju inte nån vana precis för mig och kräkas. Har ju hetsätit tusen gånger i mitt liv men aldrig "lärt" mig att kräkas "på riktigt". Kan få upp endel med mycket ansträgning men inte kräkas verkligen på rikigt. Så detta var bara en engångsgrej, lovar. Men förstår inte hur jag kunde bli så jälva mätt? Okej, det var mycket mat men ändå?!
 
Jaja, vidare till nästa grej - ska ju hem i helgen som sagt och kommer inte ta med datorn och eftersom jag har väldiga svårigheter med att blogga från min mobil kommer det nog bli väldigt tyst här i helgen. Kanske uppdaterar med min vikt, om den är något extraordinärt. Typ mer än 60 kg eller nått. Då blir jag arg!! Egentligen borde jag inte väga mig, för om jag väger mig och vågens siffror visar högre än väntat kommer jag bli besviken och vilja börja äta onyttigt igen eftersom jag "ändå aldrig kommer lyckas gå ner". Men samtidigt - jag måste få veta. Måste.
 
Så vi höres babes! Ha en bra helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback