Skärpning?

Halvcrazy dag och natt igår med. Jag längtar tills tenta-p är över så man får sova och slippa tentaångest... Nu måste jag verkligen koncentrera mig på hur det känns att äta nyttig OCH god mat så jag kan välja det istället för att välja att äta godis, må dåligt och halvspy. För är så rädd att bli fast i det. Har ätit godis och spytt två gånger nu de senaste två dagarna. Känns inte bra. Egentligen har jag inte ätit så mycket godis, men får ändå ångest. Är rädd att jag inte ska komma i mina kläder igen som det blev förra hösten. Vill fortsätta kunna känna mig fin. Så nu: fokus på god och nyttig mat. Ät godis, visst det är okej i rimliga mängder och så länge jag har kontroll, men spy inte efteråt. Och ligg inte i sängen, trött, och ät godis och kolla på teve i mobilen, då hamnar man bara i en ond cirkel!
 
Somnar sent --> trött, blir sötsugen --> klarar mig under dagen men äter godis sent på kvällen --> håller mig vaken längre än vad jag borde --> ännu tröttare nästa dag --> sugen på godis osv.
 
Skärpning nu va!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback