Pappa

Hej... Tentan i tisdags, ja jag skulle ju inte säga att jag satte den. Men blev så irriterad på en 8 poängs uppgift, satt med den länge och funderade och funderade. Så skriver jag ner ett svar som jag själv känner inte är rätt men jag var tvungen att gå vidare för annars skulle jag inte hunnit, men sen när jag kommer ut (lämnar in tentan 2 min innan tiden tar slut) så berättar en i min klass hur han hade tänkt på den uppgiften och ett litet ljus gick upp för mig, klart som fan att svaret va det han i klassen sa!! Så då får jag 0 poäng på den uppgiften. Så är jag mindre än 8 poäng ifrån kommer jag bli arg, arg, arg!
 
Men men. Sista tentan imorn, sen ska jag åka hem över helgen!! Åh vad jag längtar.
 
O igår hände något. Min pappa ringde mig. Han har inte ringt mig en enda gång sedan jag flyttade tillbaka hit efter sommaren, alltså inte på över 2 månader. Förra året brukade han ringa 2 gånger i månaden iaf, men inte nu. Tror det var för att i slutet av augusti pratade jag med mamma i telefon en lördagkväll och pappa ville fråga ut mig om någonting men när han fick telefonen av mamma sa jag att jag inte ville prata med honom (för han hade druckit och då vägrar jag att prata med honom mer än nödvändigt)  och att han skulle räcka över luren till mamma igen. Då kanske han tolkade det som att jag inte ville prata med honom nångonsin? För jag mena bara att jag inte ville prata med honom just då. Så jag har haft ångest över detta och även saknat min pappa hur mycket som helst. Den senaste veckan har jag väl gråtit 2-3 gånger för att jag saknar honom? För 2 veckor sen drömde jag om honom och vaknade gråtande? Nu tänker ni väl att jag skulle ringt honom men jag var samtidigt arg på honom för att han inte hade ringt mig. Ville väl också lite se "hur-länge-dröjer-det-innan-han-ringer"? 
 
Juste förresten, han ringde mig för drygt 1 månad sen. Men det var bara en felrigning så det räknas inte. Jag satt i skolan och såg att han hade ringt 5 min innan men kunde inte ringa upp på en gång för jag hade typ 5 % laddning på mobilen. Så fick lite halvpanki för han har genomgått massa undersökningar på grund av dåliga blodvärden b la, typ kollat efter cancer bland annat, så fick panik och var helt säker på att han ringde för att han skulle säga att han var döende. Varför skulle han annars ringa mig lixom om han inte villle något speciellt? Så jag slängde mig på cyklen och skyndade hem, koppla in telefonen i laddaren och ringde. Så var det en felrigning. Samtalet varade nog knappt 1 minut för de satt tydligen och åt, så det samtalet räknades inte.
 
Mitt förhållande till pappa är kankse inte det bästa, jag ger han skulden för min låga självkänsla (han kallade mig fetto och sådant, mest lite på skoj kanske men jag tog åt mig av det sjukt mycket) som ledde till att jag började svälta i några dagar och sen hetsa, ett beteende jag har haft mer eller mindre de senaste 7 (fan vad tiden går fort, 7 år!!!!). Sen att han var/är alkoholist gör inte vår relation bättre precis. Numer dricker han "bara" fredagar och lördagar, men då ganska mycket så att han blir obehaglig att prata med, elak och så vidare. Men ändå. Jag älskar min pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback