Misslyckade människa?

Klarade hela dagen igår utan en massa onyttigheter. Det blev mer mat än vanligt men inget godis iaf. På kvällen när jag skulle sova var jag sjukt sötsugen. Ville så gärna smita ut till frysen och tina en bit cheesecake jag har där (allt mitt godis jag har haft inne på mitt rum åt jag upp i lördags) men jag visste att om jag tog en bit skulle det bli två osv. Sen skulle jag få panik och försöka få upp delar av det jag just ätit. Så det slutade med att jag inte åt nån cheesecake! Så skönt. Dock hade jag en inre monolg ganska länge men huvudsaken är ju att jag stod fast vid att det inte var någon bra idé att äta massa gotte. Särskilt inte kl tio på kvällen när jag är jättetrött och egentligen bara borde sova!
 
Har tentaångest, egentligen har jag en tenta, eller kontrollskrivning faktiskt (om man klarar den får man bonuspoäng som gör att man lättare kan klara den riktiga tentan som går i jul) just nu. Men jag gick inte. Har inte pluggat alls till den, har bara fokuserat på den jag har imorn. Har gjort två övningstentor på nätet, fick 20/60 poäng ungefär vilket inte ens skulle räcka till en 3:a på långa vägar! Men det är första gången den här kursen går och övningstentorna är "samma" kurs men på 12 hp istället för på 6 hp. Så vår tenta borde vara lättare än den som jag har gjort som motsvarar 12 hp, men känner på mig att vår föreläsare som gör tentan kommer göra den riktigt jävlig. Härligt...
 
Ångest, ångest, ångest. Försöker intala mig själv att det inte gör så mycket om jag inte klarar den med mera, ibland går det bra och jag känner att paniken släpper lite, men sen slår den till igen. JAG VILL KLARA DEN! Skulle känna mig så misslyckad om jag inte klarar den. O vill inte plugga i jul när jag är hemma, då vill jag göra roliga saker. O nästa tenta som jag har på fredag är jag också riktigt orolig över att jag inte kommer klara, great om jag inte klarar en enda tenta denna period. Så jävla misslyckad människa jag är då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback