Diffus ångest

Tja!

Hade kul hemma i helgen, men jag hade även ångest. Kan inte riktigt sätta fingret på vad som gjorde att det där lilla ångest-djuret gick runt och "skavde" i kroppen ni vet som ångest kan göra. Det berodde inte på att jag inte klarade tentan i fredags (var jättearg/ledsen/besviken först men sen pratade jag med flera som inte heller hade klarat den så då kändes det lite bättre) och faktiskt inte heller på grund av att jag vägde 60,0 kg när jag vägde mig i lördags morse (vi kan säga strax under 60 med tanke på att jag inte hade gjort tvåan på två dagar, hehe...). Så vad kan det ha varit? Typ att jag har flyttat hemifrån och tappat kontakten med både mamma (lite) och pappa? Att jag alltid längtar hem men sen när jag väl är hemma blir jag besviken på något sätt? T ex när jag kom hem satt pappa nere i källaren framför sin data och kom upp tio min senare och sa inte ens hej utan började prata om en lägenhet jag har sökt (och fått!!! får berätta mer om den sen). Att han inte ens gjorde någon antydan till att krama mig när han hade skjutsat mig till stationen när jag skulle hem, han stod på behörigt avstånd (~4 m) så ingen av oss ens skulle kunna fundera på om vi skulle kramas eller inte, för det gick ju helt enkelt inte.

Så hade en inneboende ångest för något jag inte riktigt kan sätta fingret på vilket gjorde att helgen stundtals blev jobbig. Men imorn ska jag berätta mer om den nya läggan för nu ska jag laga mat, lax med quinoa tror jag att det blir :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback