Crazy night

Hej, idag är jag trött. Hade en galen natt igår. Inte galen för jag var ute och festa eller så (tyvärr). Pluggade till kanske åtta halv nio, sen gick jag ut i köket och fixade med mitt kvällsfika. Var jättemycket på gång därute för en i korridoren hade bjudit över en massa högljudda kompisar som skulle prata högt med varandra med mera ._. Men gjorde iordning en liten skål yoghurt med lite banan, kanel och linfrön, en knäckemacka och ett stekt ägg jag hade i kylen och en stor kopp te.
 
Sen gick jag in på mitt rum och åt mitt mumsiga kvällsfika medan jag kollade på "Did you hear about the Morgans" tror jag den heter. När kvällsmålet var slut var jag fortfarande lite småsugen så åt en konstig frukt jag köpte i veckan, vet inte alls vad den heter! Jättekonstigt var den. Inte särskilt god helller :P Sen tänkte jag att det ändå var fredag och då är det okej att äta lite gott, så gick till mitt godisskåp i hallen och bröt av två rutor Lindt´s 85 % choklad som jag försökte äta långsamt och njuta av. Men efter dessa två rutor kände jag mig fortfarande inte nöjd. Så gick och bröt av två till. Sen två till. Sen var det fyra rutor kvar i förpackningen så tog med mig alla fyra till teven och åt. Sådär, 100 g 85 % choklad uppätet på kanske max 15 min? Sen satte jag min stora tekopp under munnen, luta mig framåt och spände magen. Och  chokladen började komma upp. Nästan helt oförändrad jämfört med hur den var när jag svalade ner den. Smakar särskilt äckligt gör den inte heller. Spydde tills det började smaka äckligt och bitar av kvällsmålet jag ätit innan började komma upp.
 
Så gjorde jag mig iordning och gick och la mig. Var för trött för att orka läsa så la mig för att sova direkt. Men det gick inget bra, var trött men inte "sovtrött". Så efter ett tag gick jag upp och åt en banan och en satsumas. Sen så plockade jag fram allt jag hade i godisskåpet, vilket var ½ påse turkisk peppar (såna där karameller), 30 g 70 % apelsinchoklad, 100 g marabou chokladkaka och en påse sockerfria "Kungen av Danmark". Koppla in hörlurarna till mobilen och började kolla på torsdagens avsnittt av "Halv åtta hos mig", följt av "Kalla Fakta" och "Bonde söker fru". Åt kanske 2/3 av den där ½ påsen turkisk peppar under tiden, så 2/6  av en hel påse, tror att den är på 150 g hela påsen. Sen åt jag upp all 70 % choklad, var ju inte så mycket, spydde lite igen. Att mörk choklad ska vara så lätt att få upp? Bara spänna magen lixom.
Sen kolla jag lite mer på mobilen och sen blev jag sovtrött (förut var jag bara "trött") så då försökte sova och lyckades med det! Då var klockan 03:00... Så gissa om jag var trött imorse när klockan ringde kl. 8? Ställde om klockan till 9 och då lyckades jag ta mig upp även om jag var riktigt trött då med...
 
Men blev irriterad på mig själv igår, vad är det för mening med att äta om jag sedan kräks upp delar av det igen? Vill kunna ta några rutor choklad och nöja mig där, inte känna att jag måste äta upp hela förpackningen innan jag kan "känna mig lugn". Och sen spy. Suuucck!!
 
Men där på natten när jag åt tror jag inte att det var godis jag ville ha egenlign. Var sugen på nyttig varm havregrynsgröt med bär och frukt, men eftersom det var en massa folk i i korridoren ville jag inte gå ut kl 1 på natten och ställa mig och göra gröt? Haha. Så det fick bli godis istället :/ Tror jag var lite deppig igår på kvällen också, hade inte gått utomhus på hela dagen och inte pratat med någon. Kände mig nog ensam, stressad över tentorna, trött med mera. Då blir det lätt att man äter för att man vill trösta sig lite, man tror att man ska må bättre när man fått i sig lite godis, men äter jag lite godis när jag är ensam slutar det sällan bra. Tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback