Vad jag vill just nu

Just nu skulle jag vilja: gå till Hemköp och i lugn och ro plocka ihop en liten påse lösviktsgodis på runt 200 g. Sen när jag kommer hem skulle jag hälla upp godiset i en fin skål, sätta mig i fotöljen framför teven, tända ljus för att skapa lite mysbelysning och sen sakta äta av godiset och verkligen känna den goda smaken. Sen när godiset är slut infinner sig en lugn och lite harmonisk känsla, inget spår av ångest över alla kalorier jag fått i mig och att kräkas finns ingen tanke på.
 
Men nej, jag är relistisk och vet att just nu skulle det där aldrig gå. Tvilar starkt på att jag skulle kunna äta godiset sakta och njuta, kanske de första bitarna men sen skulle jag äta fortare och fortare. Sen skulle jag få ångest och förmodligen kräkas/försöka kräkas upp allt igen.  Om jag var ensam i alla fall. Om jag var med t ex min syster skulle nog scenariot längst upp vara ganska mycket mer realistiskt iaf, men om jag var ensam- nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback