Penicillin

Jaha var på vårdcentralen idag, det blir penicillin i minst en vecka för mig. Högra halsmandeln var väldigt stor tyckte herr (eller det var faktiskt en fru men herr lät bättre) Doktor, jag berätta inte för honom att den var ännu större i onsdags för då hade en väl svimmat! Så jag hoppas i alla fall att min hals kommer bli bra nu efter detta för jag orkar inte ha den så här bråkig!!

Nu ska jag ta min penicillintablett och verkligen tänka på vad som händer i kroppen och de små elaka bakterierna (som faktiskt inte hittades men fick penicillin bara för halsmandeln var så himla stor!) som får sin cellvägg förstörd, rätt åt dem, haha!!! Sen ska jag ägna en liten tröstande tanke till mina egna bakterier den kommer förstöra för och göra att min mage blir dålig:( Dumma penicillin.

Kommentarer
Postat av: Work it out

Vart är det svullet ? Jag har också någon svullen grej 2 cm under högra örat. Är det samma? Det gör otroligt ont att röra på..

2012-05-26 @ 11:54:19
URL: http://proanadiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback