På plåsterhuset

Jag var hos läkaren idag, på grund av mitt hjärta som var lite dåligt när jag var pytte pytte liten, går dit varje/varannat år för kontroll. O såklart skulle de väga mig. 67 kg med kläder och skor på. Jag har alltså inte gått ner ett gram sen jag vägde mig sist (kanske till och med upp lite) som var första maj. Jag som har kämpat och kämpat, det är fan inte kul när det inte ger resultatat! Jag har ju knappt ätit något godis på en månad, det är fan stort för mig. I februari-mars-halva april åt jag så fruktansvärt mycket godis och onyttigt. Tillslut räknadde jag inte dagar jag hade varit utan godis utan timmar, för en dag utan att äta godis fanns inte. Så jäkla sorligt! Är så glad att jag för tillfället inte är i det beteende nu, men jag vet att man kan falla tillbaka när man minst anar det. Jag vet för det har hänt så många gånger förr!

Men men, det jag skulle komma fram till är att jag har gått upp 10 kg sen jag var på kontroll sist vilket var i januari 2011. 10 kg!! Tur att jag inte var där i april/maj, då hade journalen visat att jag gått upp 13 kg!!! Det är ju faktiskt ännu värre, får vara glad för det lilla lixom... Så nej, jag är inte på så bra humör just nu men tack occh lov kommenterade ingen min viktuppgång! Då hade jag skämts så stört mycket alltså, det var illa som det var utan att de behövde påpeka det lixom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback