Ångest på det du

Oh va länge sen det var! Sorry guys! Men i helgen har jag haft fullt upp, studentutspring, restaurangbesök, studentmottagning, vila med mera! Oj oj oj. O nu det två senaste dagarna - jobb. Kommer bli väldigt lite uppdatering känner jag, för jag kommer nog inte göra mycket mer än att jobba tyvärr. När jag kommer hem vid halv fem är jag så trött att jag bara vill gå och lägga mig på en gång. Eftersom jag går upp halv sex så måste jag även gå och lägga mig väldigt tidigt, igår var jag i sängen vid halv nio t ex! Det blir inte många lediga timmar! Igår lagade jag dessutom middag till hela familjen plus mig själv så då fick jag ännu mindre fritid...

På tal om middag, det är lite jobbigt att inte själv kunna bestämma vad, när och hur man ska äta middag. Jag brukar ju t ex äta mycket mathavre, fullkornsris, quinoa osv. Men här hemma äter man mest vitt ris eller potatis. Jag vill inte ha vitt ris!! Jag vill äta så mycket fullkorn som möjligt. O det verkar mina föräldar inte vilja. Grädde används det ibland här hemma, dock ganska sällan faktiskt, men det är ju något jag aldrig äter när jag bor själv.
Har köpt det några få gånger under det år jag nu bott ensam men det var i de perioder jag frosssade i mat. Då köpte jag grädde som jag sedan fullkomligt öste över fettig pyttipanna så det blev en soppa av grädde i slutet av portionen som jag glatt sörpla i mig. Sen kom jag på att det var godare att vräka massa ost över istället för 1 dl grädde så då blev det inte så mycket mer gräddköp för mig. Så det är lite ångest på det - att inte få bestämma vad för mat som ska ätas. Men det är nog bra att jag får lite träning nu under sommaren eftersom om man t ex blir bjuden på middag kan man ju inte välja vad som ska serveras lixom!

Kommentarer
Postat av: T

Jag ville bara säga att jag bytt blogg från motkroppen till denna blogg : http://thinmynextlife.blogg.se

2012-06-29 @ 17:46:51
URL: http://httpmotkroppen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback