Onyttiga helg!

Hej! Hoppas ni hade en bra helg, min var bra. Fast jobbig. Hade riktig ångest ett tag på lördagkvällen men sen släppte den. Vet inte exakt varför jag hade ångest, kom helt plötsligt.
 
Vägde mig i lördags. Funderade först på att inte göra det men sen gjorde jag det. 57,5 kg. Vart förvånad. Har ju vägt 60 kg ända sedan i september så vet inte varför jag helt plötsligt har gått ner lite i vikt? Fick för mig att det var mina muskler som förtvinat eftersom jag inte har tränat alls på kanske 2 månader, tidigare i höstas tränade jag iaf lite då och då. Men vet inte. Vart lite glad iaf, så nu är mitt mål att ligga kvar på ca 57-58 kg tills jag väger mig nästa gång som blir när jag åker hem för julen.
 
Men även om jag vägde 57,5 kg i lördags morse så har jag nog redan gått upp med tanke på alla gottigheter jag har satt i mig under helgen. Det började på lördagen. Var på en mässa som heter "Mat för livet" som är en mässa för de som är bland annat glutenitoleranta. Man får gå runt och provsmaka och köpa massa produkter. Och det är inte precis bara nyttigt bröd man provsmakar utan det blir mest bullar, muffins och massa annat onyttigt! Har ingen aning om hur mycket jag egentligen åt men med tanke på att jag var där i 2 h hann jag nog få i mig ganska mycket smått och gott. Men det gör inte så mycket. Sen hemma bakade vi pepparkakor och jag råkade väl äta en del deg :P Sen var jag på bio och såg Breaking Dawn part 2 och då blev det choklad och popcorn (inga bio popcorn dock utan poppar hemma och tar med mig low fat popcorn^^ godare, nyttigare och billigare än bio popcorn!). Sen på söndagen blev det mer pepparkaksbak och deg och sen adventsfika såklart! :) Sen lite choklad på tåget tillbaka.
Så jaa... En massa onyttigheter! Men det känns bra iaf. Jag kan lixom äta och njuta av onyttigheter när jag är med andra men när jag är själv och äter onyttigt får jag ångest och måste spy, varför är det så?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback