Billig mat?

Okej, jag behöver lite tips och råd på billig mat så om ni har tips är det läge och komma med dem, typ NU. Har kommit på att jag måste försöka minska mina matkostnader då de ligger på säkert en 3000 kr i månaden, vilket är väldigt mycket med tanke på att maten jag köper bara ska räcka till lilla (?) mig?
 
Köpte väldigt mycket keso och kesella innan men det är ju tyvärr fruktansvärt dyrt, 50 kr/l, istället för 13 kr/l som vanlig yogurth kostar... Har minskat på rejält på kesella konsumtionen nu och köper det kanske varann vecka eller så, keso köper jag dock varje vecka. Dumt att det ska vara så dyrt.
 
Får börja äta en massa havregryn, ägg, linser och bönor antar jag. Försöka snåla in på det jag vill äta som är lite dyrare typ mathavre och quinoa och käka billigare potatis istället. Buhu. Varför ska mat vara så dyrt?

Kommentarer
Postat av: Maria

Ahar du handlat tex kesella på Lidl nån gg? Dom har bra priser.

Svar: Har inget Lidl i närheten :/
My

2012-12-19 @ 01:20:14
Postat av: Maria

Ahaa, äsch då!

2012-12-21 @ 19:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback