Ridningen igår

Ridningen igår gick sådär, min häst var väldigt gullig men lite svårttränsad så behövde hjälp eftersom hon hela tiden drog upp huvudet så man inte nådde det... Men nästa gång kanske?
 
Det blev inte så mycket ridtid igår heller eftersom folk var så sega på att göra iordning sina hästar och sen med att sitta upp i ridhuset? (Jag bidrog också lite till förseningen antar jag eftersom jag också behövde få lite hjälp av ridläraren). Så vi körde igång med lektionen 20 min försent så det blev bara 40 min ridning... Synd.
 
Från början skötte sig min häst ganska bra tycker jag, men sen efter kanske halva lektionen började den krångla (eller kanske var det jag som börja krångla? Kan ju inte skylla på hästen lixom när det förmodligen jag som gjorde fel). Fick den knappt i trav. O sen skulle vi trava, galoppera, trava, galoppera. Första varvet gick dåligt för fick inte hästen att galoppera alls. Hästar kom för nära så blev hästen väl sur eller nått och började gå innanför spåret typ. Jag har lite dålig balans när jag travar så måste hålla i sadeln så kan ju inte styra hästen så bra i trav precis så det var ju därför hon kunde gå innanför spåret. Sen i andra varvet lyckades jag få henne att galoppera en gång, det gick fort. Hann inte känna efter så mycket hur det var men jag tror att det var kul ^^ :P Sen började dock min häst skritta och stannade upp alla andra hästarna, pinsamt...
 
Nästa vecka ska vi börja med markarbete, dvs träna på att trava över bommar och sådant. Känns som det går för fort framåt, jag kan ju inte ens rida lätt utan att hålla i sadeln? Knappt då ens heller. Men får kämpa på. Bara det inte blir för svårt så man kännner sig misslyckad efter varje lektion för då kommer det inte bli så kul att rida ju:( Men sen får jag inte ha för höga krav på mig själv heller som jag tror jag har haft nu, vill så gärna vara duktig på hästrygen och få beröm och sådär. Men får nog släppa alla krav och bara försöka slappna av, ha kul och lyssna på ridläaren och fråga en massa så kommer jag nog både ha kul och bli lika bra som de andra i gruppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback