Min första ridlektion

Nu är det gjort, har ridit min första lektion! Var väl ingen stjärna direkt, men det var kul. Vi skritta och travade endel, min häst var ganska lat så man fick skänkla på den rejält. Så tränade vi på att styra lite mellan koner, gick väl inte jättebra, men hallå, det var ju första gången :) Var väldigt mysigt och längtar tills nästa lektion, då får vi säkert pröva att galoppera! Ska bli jättekul. Nästa gång ska jag försöka att iaf tränsa själv, vi får se hur det går...
 
Kan förresten nämna att maten går bra nu, och har gjort det dem senaste veckorna typ. Eller ja, kanske inte jättebra hela tiden men riktigt bra om man jämför med en period där i somras när jag var ensam hemma när det blev att jag bara åt och åt... Vägde drygt 61 kg förra veckan när jag vägde mig innan jag åkte tillbaka till Linköping. Här i Linköping har jag ingen våg så jag får mäta och prova kläder typ. Kolla i spegeln. Jeansen sitter lika tajt som vanligt men magen har blivit plattare iaf om man jämför med innan sommaren tror jag, har ju gått lite upp och ner under sommaren så den kanske är som i början av sommaren ändå. Men om jag fortsätter att käka bra och börja träna tror jag att det kommer gå bra. Vill ju ligga konstant under 60 iaf, då kan jag känna mig rättså nöjd. Väger nog under 60 ganska snart, irriterande att inte veta :/ Ganska bra för motivationen att se att vågens siffror går lite neråt.
 
Men jaja, nu  är jag supertrött, har sovit 10 h per natt de senaste 5-6 dagarna men ändå varit supertrött, idag har jag väl sovit 8-9 h så det är väl inte så konstigt att jag är trött idag med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback