Förverkling av barndomsdröm

Hej hej! Jag är glad, glad för att jag ska förverkliga min barndomsdröm. Jag ska börja rida! Jag började tjata på Mamma & Pappa om att få börja rida när jag kanske var tio år? Men såklart fick jag inte det, pappa var allergisk och mamma är rädd för hästar. Jag älskade hästar så jag började premunera på tidningen Min häst vilket jag gjorde i nästan fyra år. Kunde verkligen allt om hästar. Allt! Kan fortfarande ganska mycket även om jag har glömt bort en hel del. Men iaf, nu ska jag verkligen börja rida på rikitgt! Fick en insikt när jag läste igenom alla mina hästtidiningar jag har här hemma hos mina föräldrar och då kom jag helt plötsligt på det, att jag är vuxen och bestämmer över mig själv, jag kan göra vadd jag vill! Så genast slängde jag iväg ett mejl till en ridskola och frågade om de hade någon vuxennybörjargrupp, så nu ska rida varje lördag i en grupp som visserligen redan har gått ett halvår. Jag har ridit på turridning på islandshäst tre gånger plus att jag kan mycket av teorin av ridning iaf så jag tror nog att det ska funka!
 
Jag kommer antagligen bli besviken över ridning inte är lika kul som jag föreställt mig men jag måste testa iaf, är det inte så kul är det ju bara att inte fortsätta! Är så jävla glad alltså över detta, min dröm kommer besannas! Det negativa är att det är rättsådyrt dock, över 3000 per termin... Men jag tror att det kommer vara värt det, absolut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback